fredag 13 juli 2012

Sukkertøyskjole

 Jag har sytt mig enda en Sukkertøyskjole och blev supernöjd. Så nöjd att jag har använt den mycket och helt glömt av att visa den här på bloggen. Sydd efter mönster i Made by me-boken. Har sytt i sandfärgad bomullstwill från Stoff & Stil. Det stjärnmönstrade och prickiga tyget är från samma ställe.
 Sydde en ficka och provade att tillverka egna snedslåband, utan hjälmedel. Det blev sådär, men funkade på fickkanten. Applikerade ett litet hjärta på fickan.
 På ärmarna är det massor och massor av stjärnor och runt livet har jag prickar i långa banor. Det gröna bandet var det Herr Uggedal som hittade på (halleluja - modeoraklet har talat), men jag medger att han hade rätt. Det blev väldigt bra med bandet som döljer ett resårband som behövdes för klänningen blev så vid här. Smalare hade jag inte kunnat sy den, för då hade jag inte fått den över axlarna när jag tar den på. Ska försöka att tänka ut hur man kan sy in blixtlås i sidan för att få bättre passform utan resår.
Bak på ryggen ett hjärta till.

1 kommentar:

  1. Veldig fin kjole. Forstår godt at du bruker denne mye. Nydelige farger.

    Hilsen Fama

    SvaraRadera