söndag 15 juli 2012

Helgproduktion

Två blusar till frun själv och ett par fleecebyxor till Fröken.

 Eftersom jag fiskade upp denna från tvättkorgen för att ta bilderna, är den lite skrynklig...
 Sydd av ett gammalt påslakan som jag köpte på loppis för 10 kronor tror jag det var. Tyget är tvättat många, många gånger och väldigt mjukt.
 Nästa blus är samma modell från Made by me-boken, men i ett fint bomullstyg från Stoff & Stil. Kantade med röd snedslå för att ta upp det röda i mönstret. Det är små luftballonger i mönstret, jättesöta!

 Hittade två små bitar av fleece när jag rotad i gömmorna. Ingen av delarna var nog til ett par byxor, så jag sydde ihop dem innan jag klippte till mönstret. Ballongbyxemönstret kom till användning igen. ;-)
 Sydde på bomullsribb runt fötterna och livet. Byxorna blev stooora till fröken, så det finns att växa i!
 Applikerade två hjärtan på högra låret av spill från klippningen.
Märkelapp bak på rumpan.

2 kommentarer:

  1. Samme mønster og likevel så forskjellige bluser. Det er moro. Fint med den røde kantingen.

    Kreativ bruk at to små stoffbiter.

    Hilsen Fama

    SvaraRadera
  2. Så bra at du syr redesign. Følg min nye blogg http://synytt.blogspot.no hvor jeg legger inn redesign tips hele tiden. Har også siden 2sisters redesign på Facebook. Prøver å finne de som har litt tanke for miljøet, så legg deg til som venn om du liker våre tanker.

    SvaraRadera