torsdag 12 juli 2012

Shorts med begagnad bil

 Har sytt shorts till min brorson Isak av bomullstwill, kantat med brun snedslå nederst. Till applikationen använde jag en del av en gammal avlagd Herr Uggedal-skjorta. Bilen är tecknad på frihand och strykt på med någonting fiffigt (som jag inte vet vad det heter), som stryks på applikationen och sedan tar man av ett papper och stryker hela baletten på plagget. Sedan syr man fast med till exempel zickzack.
Begagnad bil


Är jättenöjd med hur shortsen blev - MEN jag tror den blir lite för smal till Isak. Fröken Uggedal som är fyra månader äldre provade shortsen och på henne var den väldigt tight. Isak är visserligen smalare, men jag tror att jag säljer denna till en kollega som har en pojke på 6 år. Hoppas den passar till honom istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar