lördag 16 juni 2012

Lördagar

I grund och botten gillar jag lördagar, men samtidigt är det någonting med dagen som stressar mig lite. Det fina är att man är ledig, kan sova länge, inte stiga upp tidigt om du inte vill, man får tid till saker och ting som man inte riktigt orkar på vardagarna.

MEN, eftersom jag bor i Norge så måste jag fara runt som en tok för att hinna göra ärenden i butiker som BARA har öppet på lördagen, inte på söndagen. Glömmer du någonting är liksom loppet kört. Till exempel har du tänkt att få målat lite i helgen, så glömmer du att köpa riktig pensel eller maskeringstejp eller dylikt, så måste du vänta till på måndagen. Suck! Det är detta som jag känner gör mig lite stessad  med lördagar.

Annars är lördag en fin dag till det jag har lust att göra, inte bara sånt som jag måste.

Ja, vad har jag gjort denna lördag då?

Jo, jag har sovit till nästan halv tio (någonting som är VÄLDIGT ovanligt för mig), ätit sen frukost ensam (eftersom de andra hade några timmars försprång), vädrat sängkläder, dammsugit, handlat, lagat trerätters kanonmiddag och stickat på dotterns uggletröja. Har fått på plats två ärmar och har börjat på oket. Ok, tjocka stickor och tjockt garn gör ju sitt till på hastigheten, men likaväl...

Nu ska jag gå mig en liten tur med hunden och sedan ska jag krypa ner i sängen med min bok.

En fortsatt härlig lördag och en fin söndag i morgon önskar jag till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar