lördag 11 juni 2011

Färdiga projekt!

Farfarströjan till Isak har fått två fina knappar och en omgång under strykjärnet.
¨Knappen till Ellinors tröja köpte jag förra helgen, men har inte blivit isydd förrän idag. Det står "søtnos" på den och kommer från Snella og Petronella. Tycker deras knappar är så fina och kommer troligen att använda dem till fler projekt i framtiden!
Den grå vesten till min svägerska Helen är äntligen klar, pressad och knappad och allt. Det är en Plain and Simple (Ravelry-länk) som hon önskade sig. Det blir en lite försenad födelsedagspresent (hon fyllde år i april) - men bättre sent, än aldrig.
Jag har lånat min granne Siv som modell för västen är mycket finare på, än när jag tar bilder av den liggandes på golvet.
Min Still light tunic är faktiskt också färdig idag! Den har jag sköljt upp och den ligger nu på tork under värmepumpens utblås. Bilder kommer senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar